خودرو باز

اخبار و اطلاعات خودرو دلخواه خود را در سایت ما جستجو کنید.

اخبار و اطلاعات خودرو دلخواه خود را در سایت ما جستجو کنید.

خودرو باز

این 10 شاسی بلند خیلی ایمن نیستند

يكشنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۵:۵۲ ب.ظ


در بیشتر تصادفات خودرویی، سرنشین‌های شاسی بلندها و تراک ها معمولاً در مقایسه با خودروهای کوچک امنیت جانی بیشتری دارند. در این مورد به هیچ وجه جای شکی وجود ندارد؛ اندازه خودرو در یک تصادف فاکتور فوق العاده مهمی است. هرچند، ممکن است برخی از افراد هنگام سوار شدن به یک تراک یا شاسی بلند، یک حس امنیت جانی اشتباهی داشته باشند.


اداره ملی امنیت ترافیک بزرگ راه‌های آمریکا (NHTSA) و موسسه بیمه ایمنی بزرگ راه‌ها (IIHS) بخش بسیار اعظمی از منابع خود را به تست و آزمایش و همچنین ارائه گزارش در مورد مشکلات ایمنی خودروهای جدید اختصاص می‌دهند. نکته‌ای که در گزارش اخیر موسسه بیمه ایمنی بزرگ راه‌ها قابل توجه است این که، شاسی بلندهای کوچک معمولاً به چراغ‌های جلو ضعیفی مجهز می‌شوند. در این دسته بندی، بهترین عملکرد را مزدا CX-3 در تریم گرند تورینگ توانسته از خود نشان بدهد. فقط سه خودروی جدید دیگر در این دسته بندی، شامل فورد اسکیپ، هوندا سی آر وی و هیوندای توسان چراغ‌های جلو قابل قبول داشته‌اند.


با در نظر گرفتن این که بسیاری از کراس اورها و شاسی بلندها چراغ‌های جلوی خوبی ندارند و ریسک چپ شدن آن‌ها بالاست، ولی در عین حال این خودروها موفق شده‌اند نمره‌های ایمنی کلی خوبی کسب کنند، هنگام خرید مشتریان ممکن است دچار سردرگمی بشوند. از ابتدای سال 2017 در آمریکا، هر خودرویی که نمره کامل ایمنی Pick+ را به دست می‌آورد باید چراغ‌های جلوی آن حتماً بدون مشکل و قابل قبول باشند. در عین حال، همیشه حواستان به این ضعف که اکثر شاسی بلندها دارند باشد. در این لیست شما را با 10 خودرویی آشنا خواهیم کرد که در بعضی از دسته بندی‌های ایمنی بسیار مهم، نمره کمی دریافت کرده‌اند.


10 - نیسان ایکس تریل


نیسان ایکس تریل یکی از شاسی بلندهای کوچکی است که چراغ‌های جلوی آن نمره خوبی از موسسه بیمه ایمنی بزرگ راه‌ها (IIHS) نگرفته‌اند. خریداران ممکن است نمره ایمنی کامل این خودرو را دیده و فکر کنند که نیسان ایکس تریل خودرویی بسیار ایمن است، ولی این مشکل می‌تواند به هنگام شب خطرات زیادی برای راننده ایجاد کند. طبق گفته موسسه بیمه ایمنی بزرگ راه‌ها (IIHS)، استانداردهای دولتی موجود به جای آزمایش در شرایط رانندگی واقعی، در محیط‌های آزمایشگاهی خودروها را تست می‌کنند که در چنین محیط‌هایی معمولاً دید کم به علت نور ناکافی چراغ‌های جلو خیلی به چشم نمی‌آید. پیش گیری از تصادف شاخ به شاخ یکی دیگر از بخش‌هایی است که نیسان ایکس تریل عملکرد فوق العاده ای از خود نشان نمی‌دهد.


9 - جیپ رنگید


از نظر ریسک چپ شدن، برند جیپ در بین تمامی شرکت‌های حاضر در تست‌های موسسه بیمه ایمنی بزرگ راه‌ها (IIHS)، بدترین عملکرد را داشته‌ و جیپ رنگید با شانس 23 درصدی چپ شدن، تقریباً می‌توان گفت در قعر جدول قرار گرفته است. وضعیت چراغ‌های جلوی این خودرو هم خیلی تعریفی ندارد. بنا به آزمایش‌های موسسه بیمه ایمنی بزرگ راه‌ها (IIHS)، رنگید چراغ‌های جلوی ضعیفی دارد و دو مدل دیگر کمپانی جیپ هم وضعیت بهتری از رنگید ندارند. اگر چه کمپانی جیپ جذابیت بسیار زیادی برای علاقه مندان آفرود دارد، ولی به طور کلی خودروهای دو دیفرانسیل از نظر ایمنی چند ضعف بزرگ دارند.


8 - شورولت کلرادو


در حالی که پیکاپ های سنگین‌تری مانند رم 2500 و فورد اف 250 شانس چپ شدن نسبتاً کم‌تری داشتند، شورولت کلرادو و جی ‌ام سی کنیون در میان پیکاپ های سایز متوسط و مدل‌های 1500، با 21.4 درصد، بالاترین شانس چپ شدن را به خود اختصاص داده‌اند. این آزمایش اداره ملی امنیت بزرگ راه‌های آمریکا بیشتر روی خطرات هنگامی که خودروها با اشیا یا خودروهای دیگر در جاده تصادف می‌کنند تمرکز کرده است. کلرادو و کنیون هنگامی که در جاده بدون هیچ مزاحمتی حرکت می‌کنند خودروهایی بسیار ایمن هستند. هرچند، اگر تصادفی با یک خودرو، درخت، تابلوی کنار جاده یا هر چیز دیگری رخ دهد، خطر چپ شدن بسیاری جدی می‌شود.


7 - میتسوبیشی اوتلندر اسپرت (ASX)



به عنوان ارزان‌ترین شاسی بلند کمپانی، در سال 2016 اوتلندر اسپرت پرفروش‌ترین خودروی میتسوبیشی در آمریکا لقب گرفت. در مقایسه با اوتلندر، که در سال 2016 توانسته بود نمره کامل ایمنی Pick+ را از موسسه بیمه ایمنی بزرگ راه‌ها (IIHS) دریافت کند، مدل اسپرت در دو بخش تصادف کوچک از جلو و نمره چراغ‌های جلو، به ترتیب با کسب نمره "قابل قبول" و "ضعیف"، عملکرد نه چندان خوبی از خود نشان داده است. از سوی دیگر، در مدل اوتلندر اسپرت هیچ نوع تکنولوژی جلوگیری از تصادف شاخ به شاخ استفاده نشده است. وجود چنین ضعف‌هایی ممکن است خریداران را از انتخاب این خودرو منصرف کند.


6 - تویوتا فور رانر


برای پنجمین سال متوالی، تویوتا فور رانر موفق نشده در تست‌های چپ شدن اداره ملی امنیت بزرگ راه‌های آمریکا، بیشتر از سه ستاره دریافت کند. طی این سال‌ها، درصد احتمال چپ شدن این خودرو روی همان 24.6 درصد باقی مانده که آن را در میان شاسی بلندهای بزرگ ژاپنی بازار آمریکا به بدترین مدل از این نظر تبدیل می‌کند. این ضعف تنها چیزی نیست که باید خریداران به آن توجه کنند. در تست تصادف از جلو موسسه بیمه ایمنی بزرگ راه‌ها (IIHS)، این خودرو نمره "ضعیف" کسب کرده است. از سوی دیگر، خبری از تکنولوژی جلوگیری از تصادف شاخ به شاخ هم نیست.


5 - هوندا HR-V


در گزارش کیفیت چراغ‌های جلوی شاسی بلندهای کوچک بازار، موسسه بیمه ایمنی بزرگ راه‌ها (IIHS) اعلام کرده که هوندا اچ آر وی 2016 بدترین عملکرد را در میان تمامی مدل‌ها دارد. در بخشی از گزارش این موسسه آمده: "میزان نور ارائه شده توسط چراغ‌های هالوژنی هوندا اچ آر وی در نور پایین و نور بالا هم در مسیر مستقیم و هم در 4 جهت مختلف اصلاً کافی نیست." خریدارانی که بخواهند این چراغ‌های جلو را تعویض کنند، امکان آن در اچ آر وی جدید برای آن‌ها وجود ندارد. از خودرویی که توانسته 5 ستاره ایمنی NHTSA را دریافت کند انتظار بیشتری می‌رود.


4 - آئودی Q3




خودروهای لوکس معمولاً ایمنی بسیار بهتری هم دارند. در شاسی بلند کوچک آئودی Q3، خریداران با توجه به نمره کامل ایمنی موسسه بیمه ایمنی بزرگ راه‌ها (IIHS)، از این موضوع کاملاً مطمئن خواهند بود. هر چند، مشخص شد که Q3، علیرغم قیمت بسیار گران 35 هزار دلاری مدل پرمیوم پلاس تست شده، خیلی عملکرد خوبی از نظر ایمنی ندارد و در رتبه‌های پایین جدول، در کنار مدل‌های بسیار ارزان‌تری مانند فیات 500 ایکس و جیپ پاتریوت قرار می‌گیرد. نبود تکنولوژی جلوگیری از تصادف شاخ به شاخ یک خط قرمز دیگر برای خریدارانی است که به ایمنی خودرو اهمیت بسیار زیادی می‌دهند.


3 - شورولت تاهو




همانند دیگر شاسی بلندهای بزرگ جنرال موتورز، شورولت تاهو هیچ وقت نتوانسته در تست‌های تصادف چپ شدن اداره ملی امنیت بزرگ راه‌های آمریکا بیش‌تر از سه ستاره کسب کند. تاهو در کنار کادیلاک اسکلید و جی ‌ام سی یوکون، با 22.9 درصد شانس چپ شدن، یکی از 10 خودروی ضعیف بازار آمریکا از این نظر لقب گرفت. شاید این خودرو به قدری بزرگ باشد که مسافرت رفتن با آن را بسیار لذت بخش تر کند، ولی تاهو در مقایسه با هر خودروی کوچک دیگر و حتی اکثریت شاسی بلندها، شانس چپ شدن بسیار بیشتری دارد.


2 - سوبارو فارستر




اگر از هر کسی در آمریکا بپرسید که با شنیدن دو کلمه ایمن و ارزان اولین برند خودرو که به ذهنش می‌رسد چیست، جواب نخست خیلی‌ها سوبارو خواهد بود. واقعاً هم غیر از این نیست. تمامی خودروهای سواری و شاسی بلندهایی که این کمپانی تولید می‌کند در سال 2016 نمره بالای Pick+ را از موسسه بیمه ایمنی بزرگ راه‌ها (IIHS) دریافت کرده‌اند. هر چند، سوبارو فارستر برای این که بتواند در این رکورد فوق العاده کمپانی را خراب نکند، باید به فکر تعویض چراغ‌های جلوی خود باشد. طبق گزارش موسسه بیمه ایمنی بزرگ راه‌ها (IIHS)، چراغ‌های جلو فارستر جدید نور بسیار زیادی دارند  که چشمان راننده روبرویی را خیره می کند و خبری از سوئیچ خودکار نور بالا و نور پایین هم در آن نیست.


1 - جیپ رانگلر


جیپ رانگلر را نباید با خودروهای دیگری که در این لیست هستند و نمره‌های ایمنی بالایی دارند اشتباه بگیرید. در حالی که مثلاً سوبارو فارستر نمره ایمنی کامل Pick+ دارد و می‌تواند چراغ‌های جلوی خود را بهتر کند، رانگلر به قدری در دسته بندی‌های مختلف تست‌های ایمنی عملکرد ضعیفی داشته که رسماً می‌توان آن را یک خودرو خطرناک معرفی کرد. موسسه بیمه ایمنی بزرگ راه‌ها (IIHS) در تست‌های تصادف از کنار و همچنین چراغ‌های جلو نمره ضعیف به این خودرو داده است. در عین حال، این خودرو در تست‌های تصادف کوچک از جلو و محافظت از سر توانسته نمره متوسط کسب کند. در تست‌های چپ شدن اداره ملی امنیت بزرگ راه‌های آمریکا، این خودرو شانس چپ شدن برابر با 27.9 درصد دارد و در این بخش، یکی از بدترین‌هاست.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۲/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی