خودرو باز

اخبار و اطلاعات خودرو دلخواه خود را در سایت ما جستجو کنید.

اخبار و اطلاعات خودرو دلخواه خود را در سایت ما جستجو کنید.

خودرو باز

۴۹ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است



اگر از حضور انبوهی از خودروهای بی نام و نشان چینی و کراس اوور های ملال آور با پیشرانه های ضعیف در بازار خودرو این روزهای کشورمان خسته شده اید تا پایان این مطلب همراه ما باشید. همکاری سایپا و سیتروئن پیشینه ای طولانی و نه چندان فاخر دارد که البته نتیجه آن در سال ها قبل به عرضه ژیان و سپس زانتیا و سیتروئن c5 در ایران منجر شد. اما مدیران سیتروئن حالا با دراختیار داشتن 50 درصد از مالکیت سایپا کاشان و ایجاد شرکت سایپا سیتروئن قصد دارند تا جدی تر از همیشه در بازار ایران به فعالیت بپردازند و نخستین خروجی این تحول پسا برجامی (به امید حفظ شدن) به عرضه هاچ بک سیتروئن C3 با قدرتمندترین پیشرانه قابل تصور در کشورمان منجر شده است. خودرویی که داغ ترین محصول مونتاژی حال حاضر ایران محسوب می شود و اخیرا شرایط تست و بررسی همه جانبه آن نیز برای خبرنگاران فراهم شد که مقاله پیش روی شما ماحصل همین تجربه است.


خاص، کاربردی، فرانسوی و سفید



اگر به محصولات مدرن سیتروئن در بازار جهانی علاقه مند باشید احتمالا خوب می دانید که این خودروساز اساسا به نوآوری های کاربردی علاقه ای فراوان دارد. سیتروئن C3 نیز از این قاعده مستثنی نیست و می توان مهمترین نماد این تفکر را در ساخت ضربه گیر کاملا بزرگ و مشکی رنگ در نمای جانبی دانست که به لطف بالشتک های بادی قصد دارد تا بیش از هر خودرو دیگری، بدنه را از گزند تصادفات جزئی درون شهری حفظ نماید.

استفاده از چنین قطعه ای در زمانی که بسیاری از خودروسازان اساسا زه های بدنه را حذف کرده اند نشان می دهد که طراحان سیتروئن نه تنها علاقه ای به پیروی از الگوی سایرین ندارند، بلکه می خواهند تا تفکر کاربردی و شجاعانه خود را حتی با رنگی متضاد رنگ بدنه به رخ مشتریان بکشند.



به هرحال آنچه واضح است اینکه سیتروئن C3 به عنوان یک هاچ بک جمع و جور شهری (کلاس B) که شاید اندکی از پژو 206 بزرگتر است، به صورتی کاملا مدرن طراحی شده است و در نمای جلو حتی چهره ای خشن نزدیک به خودروهای کراس اوور یا هاچ بک های کراس را از خود نشان می دهد، در نمای جانبی نیز همین رویه به لطف استفاده از بچه گلگیرهای مشکی رنگ تکرار شده است و البته برای مشتریان ایرانی، رینگ مشکی رنگ چرخ ها در تناسب با زه و ضربه گیرهای یاد شده، استایلی از خودروهای خشن و تیون شده را به نمایش خواهد گذاشت، هرچند که رینگ چرخ خودروهای مورد آزمایش ما از نوع سفید بود که برای بازار ایران در نظر گرفته نشده اند. در نمای عقب اما از خشونت طراحی C3 کاسته شده است و با حذف شدن خروجی اگزوز ها که در دنیای خودرو، نمادی از سرعت و قدرت محسوب می شوند، شاهد یک هاچ بک نسبتا معصوم هستیم که البته این ظاهر می تواند مصداقی برای مثال معروف گرگی در لباس میش باشد.


اما آنچه شاید نقطه تمایز مهم خط تولید ایران و اروپا باشد، استفاده از رنگ سفید با سقف قرمز برای یکسال اول تولید سیتروئن C3 در بازار ماست. در واقع طبق براورد مهندسان فرانسوی با توجه به اقبال عموم مشتریان از رنگ سفید، این خودروساز تصمیم گرفته تا در گام نخست C3 را تنها با این ترکیب رنگی (چرخ های مشکی- بدنه سفید و سقف قرمز) با بالاترین کیفیت ممکن روانه بازار کند و در گام های بعدی رنگ های دیگری را نیز به این هاچ بک زاده کوه های آلپ بیافزاید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۲:۲۲

شرکت‌های خودروساز فرانسوی حاضر در ایران در شرایطی اعلام کردند تابع مقررات اتحادیه اروپا برای تداوم همکاری با خودروسازان ایرانی هستند که پنج‌شنبه گذشته رئیس‌جمهور این کشور اظهار کرد اتحادیه اروپا فعالیت شرکت‌های خارجی در ایران را با وجود بازگشت تحریم‌ها تضمین خواهد کرد. به این ترتیب به‌نظر می‌رسد که به‌رغم نقض برجام ازسوی ایالات‌متحده آمریکا خودروسازان فرانسوی در ایران مانده و به همکاری با صنعت خودروی ایران ادامه دهند.

اما با در نظر گرفتن وجه خوشبینانه در این مورد وجه دیگری نیز وجود دارد و آن بازمی‌گردد به نگرانی از تنبیهات مستقیم ایالات‌متحده آمریکا علیه شرکت‌های مذکور. طبق مطالعه‌ای که مرکز تحقیقاتی بیزینس‌مانیتور انگلستان چندی پیش منتشر  نیز به آن پرداخت، صنعت خودروی ایران یکی از عمده‌ترین برندگان برجام بود و در سال ۲۰۱۵ میلیون‌ها دلار سرمایه خارجی به این بخش سرازیر شد. بسیاری از شرکت‌ها و به‌خصوص خودروسازان اروپایی از قطع همکاری با ایران متحمل زیان‌ هنگفتی خواهند شد. شرکت‌های رنو و پژو-سیتروئن در هفته گذشته و پس از اعلام تصمیم ترامپ شاهد افت ارزش سهام خود بودند. پژو-سیتروئن در سال اخیر مناسبات خود را با ایران گسترش داده و فروش محصولاتش نیز در ایران رشد قابل‌توجهی داشته است. این شرکت خواستار موضع‌گیری یکپارچه اروپا درخصوص تحریم‌های جدید ترامپ شده است، ‌اما اشاره‌ای نکرده است که چه تصمیمی در این خصوص می‌تواند منافع خودروساز فرانسوی و شریک ایرانی‌اش را تامین کند. پژو بررسی تاثیر اقدام آمریکا و نتیجه احتمالی اعمال تحریم‌ها را آغاز کرده است.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۱:۵۲


هنوز ب‌ام‌و از نسخه تجاری و تولیدی X7 خود رونمایی نکرده است که زمزمه‌های کار روی مدل دیگری از شاسی‌بلندها و توسعه آن به گوش می‌خورد. مدلی که احتمالا ردیف X های ب‌ام‌و را تا شماره ۸  گسترده خواهد کرد.

 این خودرو در راستای رقابت با آئودی Q8های آینده و به عنوان یک گزینه اقتصادی به جای لامبورگینی “اوروس” و بنتلی “بنتایگا” در ۲ سال آینده معرفی خواهد شد.


نسخه احتمالی ب‌ام‌و X8


ب‌ام‌و از سال گذشته فضایی را برای آشنا کردن بازارهای مختلف با این شاسی‌بلند جدید ایجاد کرده است و زمزمه‌های ورود این خودرو برای حضور در میان SUV ها را جا انداخته است.


کلوس فرولیچ مدیر بخش توسعه برند ب‌ام‌و در خصوص مدل X8 گفت: فضای مناسب برای فروش X8 در کشورهایی مانند چین وجود دارد، اما هنوز تصمیمی در این خصوص از سوی مدیران این مجموعه اخذ نشده است. وی افزود: هر خودروی شاسی‌بلندی کاراکتر و ماهیت مخصوص به خود دارد و به همین دلیل می‌تواند جایگاه خود را در بازارهای مختلف به دست آورد. از طرفی پیدا کردن خودرویی با ویژگی منطبق بر بازار نیاز به زمان و ارزیابی بیشتری دارد.


فرولیچ تاکید کرد: صحبت از X8 ب‌ام‌و هنوز زود است و استراژی این شرکت فعلا روی ساخت و تکمیل خودروهای دیگر لاین X مانند X5 و X6 تمرکز دارد.


با این وجود X8 یک نسخه شیک‌تر از X7 است و احتمالا دارای یک سقف شیب‌دار خواهد بود. این شیب سقفی از پشت ستون B آغاز خواهد شد و گونه‌ای طراحی شده که دید راننده را کاهش ندهد. در این خودرو فاصله بین دو محور نیز افزایش یافته تا X8 ظاهر اسپوت‌تری پیدا کند.


نسخه مفهومی ب‌ام‌و X7


برخلاف X7، که با  ۳ ردیف صندلی ساخته می‌شود، X8 با دو ردیف صندلی با ظرفیت حمل ۵ سرنشین ارائه خواهد شد. البته انواعی از مدل‌های ۴ صندلی این خودرو نیز ارائه خواهد شد که در ردیف دوم آن از صندلی‌های بزرگ کاپیتانی بهره می‌گیرد.


در زیر درب موتور این خودرو شاهد یک موتور ۶٫۶ لیتری V12 توئین توربو خواهیم بود. انتظار یک خودرو الکتریکی پلاگین هیبرید نیز در میان نسخه‌های X8 وجود دارد دارد. این خودرو با  وجود یک موتور ۲ لیتری توئین‌توربو و موتور الکتریکی موجود روی نسخه پرفورمنس  ۷۴۰e فعال خواهد شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۱:۳۸


سدان پرچم دار آئودی A۸ سال پیش در نمایشگاه خودروی لس آنجلس معرفی شد و هم اکنون می توانیم قیمت و مشخصات آن را بدانیم. A۸ ۲۰۱۹ از پاییز سال جاری در بازار آمریکا عرضه خواهد شد.بنا رودشو، جدیدترین پرچم دار ارباب حلقه ها قیمت پایه ۸۳۸۰۰ دلاری دارد که البته این مبلغ شامل هزینه های تحویل نیست. بدین ترتیب قیمت نسل جدید این خودرو نسبت به قیمت ۸۲۵۰۰ دلاری مدل سال ۲۰۱۸ افزایش نسبتاً مناسب ۱۳۰۰ دلاری را نشان می دهد.علیرغم این افزایش ناچیز قیمت، A۸ ۲۰۱۹ دارای تجهیزات بسیاری است زیرا نسخه پایه این خودرو ظاهراً با سیستم تعلیق بادی تطبیق پذیر، پوشش چرم و صندلی های جلوی برقی با تنظیم در ۱۸ جهت سود می برد. رانندگان همچنین سه صفحه نمایش شامل پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی، سیستم اطلاعات سرگرمی ۱۰.۳ اینچی و صفحه نمایش ۸.۶ اینچی در بخش پایینی را خواهند دید که این آخری برای کنترل سیستم تهویه مطبوع و صندلی ها بکار می رود.


آئودی با اعلام اینکه A۸ اولین محصول تولیدی با سیستم خودران سطح ۳ است قمار بزرگی روی آن کرد اما این ویژگی اکنون در دسترس نیست. بنا به گفته رودشو، سیستم ترافیک جم پایلوت نیز به خاطر مشکلات زیرساختی و مصرف کننده ها و همچنین برخی مشکلات قانونی در آمریکا عرضه نخواهد شد. علیرغم اینکه سیستم خودران سطح ۳ موجود نیست اما A۸ دارای سیستم سطح ۲ شامل کروز کنترل تطبیقی خواهد بود.این سدان لوکس در زمان عرضه تنها با پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو با قدرت ۳۳۵ اسب بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متر در دسترس خواهد بود. این پیشرانه به یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک کواترو متصل بوده و البته دارای دیفرانسیل مرکزی با قفل خودکار می باشد. این پیشرانه باعث می شود A8 نسخه اروپا در ۵٫۷ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و سقف سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت را ثبت کند.


خریدارانی که به دنبال نسخه ای قوی تر هستند ظاهراً باید تا تابستان سال ۲۰۱۹ صبر کنند. گفته می شود مدل ۸ سیلندر این خودرو نیز عرضه خواهد شد. هنوز مشخص نیست که آیا این مدل همان S۸ جدید خواهد بود یا خیر. S۸ از پیشرانه ۸ سیلندر ۸ لیتری ۴ لیتری توئین توربو با قدرت حدود ۵۳۰ اسب بخار استفاده می کند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۱:۲۹


 شرکت هایی مانند تسلا، وایمو و غیره به سرعت در تلاش برای تجاری سازی ناوگان خودروهای خودران خود هستند و جنرال موتورز نیز با تولید و استفاده آزمایشی از ۱۰۴ خودروی خودران گوی سبقت را از بقیه ربوده است.


در این میان اپل در سکوت خبری فعالیت های خود را به پیش برده و منابع مطلع تا به حال تعداد خودروهای خودران این  شرکت را ۴۵ مورد عنوان کرده بودند.


اما حالا مشخص شده که این شرکت تعداد خودروهای مذکور را به ۵۵ مورد افزایش داده و ۸۳ راننده حرفه ای را هم برای کنترل و نظارت بر این خودروها به کار گرفته است.


پیش از این گفته می شد اپل تنها قصد دارد، موتور و سیستم های ناوبری و تشخیص مانع خاص خود را برای خودروهای خودران بسازد، اما حالا مشخص شده که اپل سرمایه گذاری سنگینی در این زمینه به عمل آورده و در حال همکاری با چند شرکت فناوری دیگر نیز هست. مطابق معمول اپل شایعات و اخبار منتشر شده در این زمینه را رد یا تایید نکرده است.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۹:۳۳

اجرای طرح ترافیک جدید از سوی شهرداری تهران جدای از کاهش ترافیک خودروها در محدوده طرح، طبیعتا روی آوردن مردم به استفاده از موتورسیکلت‎هایی را در پی دارد که از عوامل اصلی آلودگی شهر به شمار می‎روند؛ وسایل نقلیه‎ای که برای رفت‎و‎آمد در محدوده طرح بسیار مقرون به صرفه‎ترند و می‎توانند انتخاب مردم در قبال کاهش سهمیه‎ها و افزایش تعرفه‎های طرح ترافیک باشند. طرح ترافیک جدید پس از وقفه ای یک و نیم ماه از 15 اردیبهشت ماه کلید خورد و حال دومین هفته از اجرای آزمایشی خود را پشت سر می‎گذارد. طرح جدید با محدودیت هایی همچون افزایش نرخ تعرفه‎ها و کاهش سهمیه‎ها همراه است و دیگر به‌هیچ‌وجه امکان فروش سالیانه و یکجای طرح ترافیک وجود ندارد و نرخ عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک برای هر روز براساس نوع معاینه فنی خودرو و ساعات ورود و خروج محاسبه می‌شود تا بنا به اعلام شهرداری تهران گامی مهم در جهت کاهش ترافیک و به دنبال آن کاهش آلودگی هوای تهران برداشته شده باشد. طرح ترافیک جدید که درحال سپری کردن اجرای آزمایشی خود به سر می‎برد کارشناسان بسیاری بر مزایا و معایب آن تاکید کرده‎اند. اجرای این طرح به صورت مستقیم بر افزایش نرخ سفرهای آژانس‎های مسافربری و روی آوردن مردم به رفت‎و‎آمد در مناطق طرح از طریق ارزان‎ترین روش‎های ممکن، تاثیرگذار است. این امر می‎تواند مروج و مشوق استفاده از موتورسیکلت‎هایی باشد که بخش عمده آنها کاربراتوری هستند و از عوامل اصلی آلودگی هوای شهر تهران به شمار می‎روند. یکی از تبعات مستقیم اجرای قانون جدید طرح ترافیک روی آوردن بیشتر مردم به استفاده از موتورسیکلت است. نمودی کوچک از آن را نیز می توان در اعتراض اقشار مختلف همچون هنرمندان به کاهش سهمیه‎ها و روی آوردن آنها به استفاده از موتورسیکلت‎ها نظاره کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۸:۳۳

گروه صنعتی ایران‌خودرو، هم زمان با حلول ماه مبارک رمضان، پروژه عمرانی خود در سرپل ذهاب را افتتاح کرد.


 گروه صنعتی ایران خودرو اجرای دو پروژه عمرانی شامل اجرای سیستم نوین آب‌رسانی، لوله‌کشی آب آشامیدنی و بازسازی مسجد دارالسلام، که در زلزله تحریب شده بود را از مبعث مبارک حضرت رسول (ص) در روستای «قلمه» شهرستان سرپل ذهاب آغاز و هم زمان با فرا رسیدن ایام ماه مبارک رمضان، از آن بهره‌برداری کرد.



روستای قلمه با جمعیت بالغ بر 300 نفر در فاصله 180 کیلومتری کرمانشاه واقع شده است. ساکنان این روستا به دلیل عدم وجود آب شرب مناسب و بهداشتی در معرض انواع بیمارهای واگیردار ناشی از آلودگی آب قرار داشتند و مشکلات مختلف پوستی، گوارشی و ... خانواده‌ها را تهدید می کرد. 



از این رو حوزه مسئولیت‌های اجتماعی شرکت ایران‌خودرو، پس از گذر از بحران اولیه با نیازسنجی از منطقه پروژه‌هایی را برای بهبود شرایط زندگی بازماندگان زلزله طراحی کرده و در زمان‌های مختلف اجرایی می‌کند که دو پروژه مذکور نیز ذیل این اقدامات، اجرا شده و به بهره‌برداری رسید.



این شرکت بلافاصله پس از زلزله مهیب غرب کشور در آبان‌ماه سال گذشته، با حضور در منطقه و ارائه خدمات امدادی و کمک به آواربرداری، دست به اقدامات همدلانه زد و پس از طی دوران بحران با برپایی چادر هیوا (امید) در شهرستان سرپل‌ذهاب و استقرار تعدادی از پرسنل این شرکت، به فراخور نیاز همواره در کنار این هموطنان بود؛ همچنین در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی با برگزاری مراسم و ایجاد فضایی شاد، سعی در بهبود وضعیت معیشتی و روحی مردم خصوصا کودکان منطقه کرد.



جمعیت «هیوا» که در زبان محلی «امید» معنا می‌دهد، سعی دارد با رصد روزانه نیازهای این عزیزان و برطرف کردن این خواسته‌ها در کنار سایر نهادها به اجرای وظایف انسانی و اجتماعی خود پرداخته و کیفیت زندگی ساکنین را در حد توان بهبود بخشد.


 شایان ذکر است که جمعی از مدیران این مجموعه نوروز سال 97 را در شهرستان کرمانشاه و در کنار زلزله زدگان گرامی آغاز کردند به این امید که حضورشان باعث دلگرمی و شادمانی هموطنان این منطقه شود.



 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۰:۰۷


با خروج آمریکا از برجام، خودروسازی ایران در اولویت بازگشت تحریم‌ها قرار گرفته و حال این پرسش پیش می‌آید که سرنوشت این صنعت بزرگ داخلی پس از گذشت ضرب‌الاجل سه ماهه آمریکایی‌ها (برای تحریم صنعت خودرو ایران) چه خواهد شد.

با وجود آنکه اروپایی‌ها فعلا پای برجام ایستاده و قصد خروج از آن را ندارند، اما به هر حال کم آوردن آنها در آینده و لغو یا تضعیف این سند بین‌المللی و حتی خروج ایران از برجام، محال نیست. بر این اساس اگر بخواهیم سناریویی بدبینانه، اما محتمل را برای آینده برجام در نظر بگیریم، هیچ بعید نیست خودروسازی ایران روزهای تاریک گذشته را باز هم تجربه کند و به شرایط سخت خود در دوران تحریم برگردد.

طبق این سناریو، اروپایی‌ها از برجام خارج می‌شوند و بنابراین شرکت‌های خودروسازی وابسته به آنها نیز چاره‌ای جز ترک ایران ندارند و این یعنی بازگشت به سر خط تحریم. به‌عبارت بهتر، اگر اروپایی‌ها در برجام نمانند، حضور خودروسازان آنها در ایران حتی با وجود قراردادهای منعقد شده، به پایان خواهد رسید و هیچ بعید نیست اتفاقات تلخی که در دوران تحریم برای صنعت خودرو کشور رخ داد، تکرار شود.

کمتر کسی فراموش خواهد کرد که با توجه به تشدید تحریم‌های بین‌المللی در سال‌های ۹۱ و ۹۲، چه بر سر تولید و قیمت و البته کیفیت خودروهای داخلی آمد و مشتریان و خودروسازان داخلی چه سختی‌هایی را در آن روزها به چشم دیدند. در آن سال‌ها با توجه به قهر خودروسازان خارجی، تولید به‌شدت افت کرد؛ به‌نحوی‌‌که در سال ۹۱، تیراژ خودرو به نصف سال ۹۰ و در سال ۹۲ نیز به یک سوم کاهش یافت.این افت شدید اثر خود را بر قیمت نیز گذاشت؛ به‌نحوی‌‌که خودروهای داخلی بیش از دو برابر افزایش قیمت را تجربه کرده و دست بسیاری از مشتریان از بازار خودرو کوتاه شد. نکته دیگر اینجا بود که خودروسازان و قطعه‌سازان کشور به‌دلیل تشدید تحریم‌ها، امکان تامین مستقیم قطعات و مواد اولیه موردنیاز خود را از دست داده و این موضوع به مانعی بزرگ بر سر راه تولید خودروهای داخلی تبدیل شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۹۷ ، ۰۹:۵۱


خودروهای هیبریدی خودروهایی هستند که برای حرکت کردن از ترکیب دو یا چند منبع متفاوت قدرتی استفاده می کنند .انواع خودروهای هیبریدی وجود دارند که از سوخت های متفاوتی نظیر گازهای پروپان، سی ان جی، هیدروژن یا انرژی خورشیدی برای تولید قدرت پیش برنده خود استفاده می کنند .نوع تکنولوژی های بکار رفته در طراحی و ساخت اینگونه سیستم ها با توجه به شرکت سازنده، متفاوت هستند .به طور کل می توان خودروهای هیبریدی را به عنوان خودرویی دوگانه با قدرت ترکیبی بین یک موتور درون سوز و یک موتور الکتریکی معرفی کرد که تنها با سوخت گیری موتور بنزینی، موتور الکتریکی هم توسط انرژی حرکتی موتور شارژ شده و با حرکت هر دو با هم یا تنها موتور الکتریکی، باعث صرفه جویی در مصرف سوخت و کاهش گازهای آلاینده محیط زیست می شوند این تکنولوژی که برای اولین بار توسط تویوتا به تولید انبوه رسید، امروزه به علت هزینه بالای سوخت و پر رنگ شدن مسائل زیست محیطی و افزایش آلودگی هوا و خطرات حاصل از آن، بسیار مورد استقبال قرار گرفته است


1 لحظه شروع به حرکت

زمانی که خودرو شروع به حرکت میکند تا سرعت کمتر از 45km/h اگر باتری هیبرید افت ولتاژ نداشته باشد- خودرو تنها با نیروی محرکه برقی حرکت می کند. در این وضعیت مصرف بنزین و نیز آلایندگی صفر است.

2 شتاب گیری و سرعت گرفتن

وقتی راننده پدال گاز را فشار داده و می خواهد شتاب بگیرد، در سرعت های بیش از 45km/h موتور بنزینی بطور اتوماتیک روشن شده و به نیروی محرکه برقی اضافه میگردد.


در این وضعیت اضافه نیروی محرکه تولید شده باعث شارژ باتری هیبرید نیز می شود.


در این وضعیت نیز مصرف و آلایندگی بصورت بهینه انجام می شود.

سرعت گرفتن

3 ترمز گیری

در کنار سیستم ترمز هیدرولیکی (شامل ABS و غیره) ، یکی از ویژگی های منحصر به فرد خودروهای هیبریدی دارا بودن سیستم ترمز احیا کننده می باشد 

که هنگام برداشتن پا از روی پدال گاز در سرپایینی و یا ترمزگیری، وارد عمل شده و انرژی حاصل از ترمز را به صورت انرژی الکتریکی در باتری ذخیره می کند.

4 توقف کامل

هنگامیکه خودرو متوقف می شود، موتور بنزینی بطور اتوماتیک خاموش می شود. و همچنان خودرو در وضعیت برقی آماده به حرکت می ماند. این امر باعث صرفه جویی در مصرف بنزین و نیز آلایندگی می گردد.


در صورتی که باتری هیبرید افت ولتاژ پیدا کند، موتور بنزینی روشن شده و آنرا شارژ می کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۲:۴۶

یکی از مهم ترین تاثیراتی که خرابی کمک فنرها می تواند بر یک خودرو بگذارد کاهش کیفیت سواری است و در صورت عدم توجه به این مورد ممکن است ایراداتی حتی در سایر بخش های خودرو نظیر شاسی نیز به وجود آید. شاید بسیاری، بروز ایراد در کمک فنرها را جدی نگیرند اما کمک فنرها ارتباط بسیار مهمی با ایمنی خودرو دارند و در صورت بروز ایراد در این بخش و حاد شدن آن ممکن است مواردی نظیر عدم پایداری و یا حتی چپ شدن خودرو نیز رخ دهد. در این نوشتار به مهم ترین نشانه های خرابی کمک فنرها می پردازیم که عبارت اند از:


۱- تغییر ظاهری: در صورتی که بر اثر اعمال ضربات مختلف به خودرو نظیر تصادفات، کمک فنرها تغییر ظاهری بدهند، با نگاه به کمک فنر ها و تشخیص تغییر در ظاهر آن ها می توان بروز ایراد در این بخش را تشخیص داد. مشاهده افتادگی در یکی از چهار گوشه خودرو نیز می تواند نشان دهنده خرابی کمک فنرها باشد.


۲- نشتی: سیال روغنی باید در کمک فنرها وجود داشته باشد اما در صورت مشاهده نشتی در کمک فنرها، حتما باید آن ها تعویض شوند.


۳- تکان های نامتعارف: اگر در جاده های هموار تکان های غیر عادی در خودرو مشاهده شود یا در هنگام ترمز زدن قسمت جلو خودرو به مقدار زیادی به سمت پایین حرکت کند یا به اصطلاح شیرجه بزند نشان دهنده خرابی کمک فنرها است.


۴- رقصیدن چرخ ها: اگر در حین عبور از پستی بلندی ها چرخ ها به طور دائم به سمت بالا یا پایین برود و به عبارتی بازی محورها و چرخ ها بیشتر شود این پدیده نشان دهنده خرابی کمک فنرها است.


۵- کشیده شدن به یک سمت: اگر خودرو به یک سمت کشیده شود ممکن است یکی از عوامل آن خرابی در سیستم تعلیق شامل تایرها، فنرها و کمک فنرها باشد و باید این موارد توسط تعمیرکار مجرب بازدید شود.


۶- فرسودگی نامتعارف تایرها: در صورتی که تایرها به صورت غیرعادی فرسوده شوند نشانگر بروز عیب در سیستم تعلیق به خصوص در کمک فنرها است.


۷- صدای اضافه: خرابی کمک فنر می تواند باعث ایجاد صدای تقه مانندی در هنگام عبور از دست اندازها شود به صورتی که شنیدن این صدا کاملا واضح خواهد بود. یکی از موارد ایجاد این صدا می تواند ناشی از شل شدن پیچ نگهدارنده کمک فنر در جای خود باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ ارديبهشت ۹۷ ، ۲۰:۲۲