خودرو باز

اخبار و اطلاعات خودرو دلخواه خود را در سایت ما جستجو کنید.

اخبار و اطلاعات خودرو دلخواه خود را در سایت ما جستجو کنید.

خودرو باز

۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

گاهی اوقات، برخی از مالکان خودرو از این که چرا خودروی آن‌ها خیلی زود دچار مشکل شده و نیاز به تعمیر پیدا می‌کند شکایت دارند، بدون این که بدانند این مشکلات به علت خطای خود آن‌ها در نگهداری از خودرو به وجود آمده است. در این مقاله، شما را با 10 اشتباه رایجی که ممکن است در رابطه با خودروی خود انجام دهید آشنا خواهیم کرد، لطفاً با زوم فور کار همراه باشید.


1 - استارت خودرو و شروع سریع رانندگی

پس از سوار شدن به خودرو، راننده‌ها معمولاً استارت زده و بلافاصله شروع به رانندگی می‌کنند. این عادت به هیچ وجه خوب نیست زیرا موتور خودرو حداقل به 10 تا 15 ثانیه زمان نیاز دارد تا روغن موتور را به قطعات مهم و حیاتی برساند و اجازه دهد که دور موتور کاهش پیدا کند. خودروهای قدیمی حتی ممکن است به زمان بیشتری نیاز داشته باشند. مخصوصاً در آب و هوای سرد و زمستانی، روغن موتور بسیار سنگین شده و حداقل باید 20 تا 30 ثانیه به موتور خودرو قبل از حرکت اجازه گرم شدن بدهید.


برای پیشگیری از این عادت نادرست، این دستورالعمل را به خاطر بسپارید: خودرو را روشن کنید => به موتور حداقل 10 تا 15 ثانیه اجازه گرم شدن بدهید => کمربند ایمنی خود را بسته و دیگر کارهای لازم را انجام دهید => رانندگی کنید.


2 - تحت فشار قرار دادن موتور بعد از شروع رانندگی

همان طور که توضیح دادیم، بیشتر راننده‌ها پس از روشن کردن خودرو سریعاً حرکت می‌کنند. برخی کار را تا جایی حتی پیش می‌برند که پس از حرکت موتور را تحت فشار قرار می‌دهند. این کار درست نیست و شما باید به موتور اجازه دهید تا به دمای مناسب برای کارکرد خود، قبل از تحت فشار قرار دادن آن و افزایش سرعت برسد.


در مواقع اضطراری، کاملاً مشخص است که باید هرکاری که لازم است را انجام دهید؛ ولی به عنوان یک اصل کلی، هیچ وقت موتور سرد یک خودرو را تحت فشار قرار ندهید، زیرا این کار ممکن است هزینه‌های زیادی روی دست شما باقی بگذارد.


 3 - استفاده از بنزین سوپر زمانی که نیازی به آن نیست.

استفاده از بنزین سوپر هنگامی که خودرو فقط به بنزین معمولی نیاز دارد کار بیهوده‌ای است، زیرا استفاده از این نوع بنزین نه روی عملکرد خودرو تأثیر مثبتی می‌گذارد، نه مصرف سوخت خودرو را کاهش می‌دهد. اکتان بالا همیشه برای همه خودروها خوب نیستند. از این رو، به دقت دفترچه راهنمای خودروی خود را بررسی کنید و ببینید سازنده خودرو استفاده از چه نوع بنزینی را به شما پیشنهاد کرده است.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ خرداد ۹۷ ، ۱۸:۰۱

تویوتا در راستای افزایش فروش خودروهای سلول سوختی هیدروژنی اقدام به گسترش فعالیت خود می‌کند و یک کارخانه جدید احداث خواهد کرد.


با افزایش فروش جهانی خودروهای سلول سوختی، تویوتا قصد دارد تولید قطعات حیاتی این خودروهای دوستدار محیط زیست را افزایش دهد. برای همین منظور، تویوتا به‌‍زودی تولید سلول‌های سوختی را به یک کارخانه‌ی جدید در تویوتا سیتی ژاپن منتقل خواهد کرد که حدود ۷۰ هزار متر مساحت دارد. همچنین تویوتا تولید مخازن هیدروژن را  به یکی از کاخانه‌هایش در شیمویوما منتقل خواهد کرد.


هر دوی این تأسیسات تولیدی تا سال ۲۰۲۰ فعال خواهند شد. سلول‌های سوختی قطعاتی هستند که می‌توانند با مخلوط کردن هوا و هیدروژن برق تولید کنند. مخازن هیدروژن خودروهای سلول سوختی از جنس الیاف کربن ساخته می‌شوند تا مقاومت بالایی داشته باشند. مقاومت بالای این مخازن فاکتور بسیار مهمی است؛ چون هیدروژن موجود در این مخازن فشار بسیار بالایی دارد.


تویوتا برنامه دارد تا سال ۲۰۲۰ فروش خودروهای سلول سوختی خود را با روال فعلی افزایش دهد. هدف این خودروساز بزرگ فروش ۳۰ هزار دستگاه خودروی سلول سوختی در سال است که فعلا با این عدد فاصله‌ی زیادی دارد؛ چون فروش سال گذشته‌ی خودروهای سلول سوختی تویوتا تنها ۳ هزار دستگاه بود. همچنین تویوتا برنامه دارد از سال ۲۰۲۰، هر سال ۱۰ هزار دستگاه به فروش خودروهای هیدروژنی خود اضافه کند.

در حال حاضر تویوتا خودروی هیدروژنی میرای را در بازارهای ایالات متحده امریکا، ژاپن و ۹ کشور اروپایی عرضه می‌کند و امیدوار است که بتواند این خودرو را در کشورهای دیگر نیز عرضه کند. به باور تویوتا، افزایش تولید قطعات خودروهای سلول سوختی، کلیدی‌ترین راه حل برای کاهش قیمت این خودروها است. چنین کاری می‌تواند فناوری سلول سوختی را تبدیل به یک تکنولوژی ارزان‌قیمت کند و به این شکل افراد بیشتری به این نوع خودرو دسترسی خواهند داشت. تویوتا میرای در حال حاضر با قیمت ۵۹ هزار و ۲۶۰ دلار در بازار ایالات متحده عرضه می‌شود و امکان خرید اقساطی این خودرو نیز با قسط ۳۶ ماهه و به مبلغ ۳۴۹ دلار در ماه وجود دارد. یکی از مشکلات تویوتا در آمریکا این است که میرای تنها در ایالت کالیفرنیا به فروش می‌رسد؛ چون این ایالت بیشترین تعداد جایگاه‌های سوختگیری خودروهای هیدروژنی را دارد. البته برنامه‌هایی برای گسترش این جایگاه‌ها در هاوایی نیز وجود دارد.


تویوتا همچنین تا سال ۲۰۲۵ استفاده از نیروی الکتریکی را در خودروهای خود افزایش خواهد داد و تا سال ۲۰۳۰ مجموع فروش خودروهای هیدروژنی و برقی را به یک میلیون دستگاه در سال خواهد رساند. توویتا در سال ۲۰۲۰ یک محصول سلول سوختی با نام Sora را نیز در بازار ژاپن عرضه خواهد کرد. در حال حاضر این شرکت در تأسیسات خود از کامیون‌های سلول سوختی استفاده می‌کند. تویوتا برنامه‌ای نیز برای توسعه‌ی کامیون‌ و خودروی تجاری سلول سوختی دارد که با نام پراجکت پورتال شناخته می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ خرداد ۹۷ ، ۱۳:۰۴


گاهی در دنیای خودرو محصولات عجیبی به چشم می‌خورد که شرکت‌های بزرگ خودروساز ارائه می‌کنند. به همان اندازه که وانت پیک‌آپ هونداسیویک تایپ R عجیب بود، رونمایی از خودروی روباز نیسان لیف نیز عجیب و در نوع خود شگفت‌آور محسوب می‌شود. در نسخه جدیدی ازخودروی الکتریکی نیسان لیف که به‌تازگی رونمایی شد، هاچ‌بک برقی با برداشته شدن سقف و درهای عقب، به یک خودروی کانورتیبل تبدیل شده است. شاید افراد زیادی بپرسند چرا نیسان چنین کار عجیبی انجام داده است و البته حق دارند. آن‌طور که در اخبار آمده، نیسان به مناسبت بزرگ‌ترین موفقیت خود در دستیابی به رکورد فروش ۱۰۰ هزار دستگاه نیسان لیف (Nissan Leaf) در ژاپن، چنین ایده‌ای را به اجرا گذاشته است.


 خودروساز ژاپنی پس از نسخه کراس‌کابریولت نیسان مورانو که به‌شدت بحث‌‌برانگیز بود، نسخه روباز نیسان لیف را برای اولین بار در توکیو رونمایی کرد؛ جایی که  حدود ۱۰۰ کارشناس برای صحبت در مورد اجرایی شدن «جامعه بدون انتشار آلایندگی» گرد هم آمده بودند. نیسان جزئیات بیش‌تری در مورد سقف تارگا و تغییرات اعمال‌شده بر هاچ‌بک برقی لیف برای تبدیل شدن به خودروی الکتریکی روباز ارائه نکرده است.


این‌طور که از شواهد پیدا است، نسخه روباز نیسان لیف به‌طور حتم تنها یک خودروی مفهومی باقی می‌ماند؛ زیرا نیسان اشاره کرده است که هیچ برنامه‌ای برای تبدیل نسخه روباز خودروی الکتریکی لیف به مدل تولیدی ندارد. البته به نظر می‌رسد حتی با ارائه مدل تولیدی، هیچ‌گاه مردم برای به دست آوردن آن به سمت نمایندگی‌های نیسان یورش نخواهند برد!


گذشته از بحث تولید مدل هاچ‌بک نیسان لیف یا خودروی مفهومی روباز، می‌توان خودروی الکتریکی لیف را از برخی جهات سدان در نظر گرفت؛ چرا که به‌تازگی چین از خودروی الکتریکی سیلفی (Sylphy) بر مبنای نیسان لیف در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی کرده است. این اولین خودروی الکتریکی نیسان در چین است که به‌طور ویژه برای بازار خودروی چین ساخته خواهد شد.


دیر یا زود خودروی برقی نیسان لیف نیز در قالب کراس‌اور بر مبنای نسخه جاده‌ای خودروی مفهومی IMx Kuro وارد بازار خواهد شد. هنوز جزئیات بیش‌تری از طرف خودروساز ژاپنی در مورد این مدل ارائه نشده است؛ اما می‌دانیم که طی چند سال آینده برای تولید و عرضه به بازار آماده خواهد شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ خرداد ۹۷ ، ۱۲:۵۸

رئیس کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای شهر گفت: قرار است طراحی صورت گیرد که مردم با اپلیکیشن‌های موبایلی جای پارک خود را رزرو کرده و پول را آنلاین پرداخت کنند و اگر ماشین دیگری در جای مربوطه پارک کند جریمه می‌شود.

 ،محمد علیخانی با اشاره به ساماندهی پارک حاشیه‌ای در تهران گفت:‌ شورای پنجم در ابتدای کار شهرداری را الزام کرد تا لایحه‌ای در خصوص ساماندهی پارک حاشیه‌ای ارائه کند.


وی ادامه داد: معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در ۷ الی ۸ ماه گذشته هیچ کاری در این زمینه انجام نداده است.


رئیس کمیسیون عمران شورای شهر با بیان اینکه منابع زیادی شهرداری در این زمینه از دست داده است،‌گفت: در شرایط فعلی که شهرداری مشکلات مالی دارد پیمانکاران طلبکار هر روز مقابل شورا هستند نمی‌دانم چرا شهرداری هیچ کاری در زمینه کسب درآمد در پارک حاشیه‌ای انجام نداد و این درآمد را از دست داد.


علیخانی با تأکید بر این موضوع که شهرداری لایحه ساماندهی را به شورا نیاورده است گفت: این مشکل بسیار بزرگی است اما در مدیریت جدید شهرداری به نظر می‌رسد این موارد برطرف شود چرا که افشانی شهردار جدید تهران در برنامه‌اش به این موضوعات اشاره کرده است.


وی با بیان اینکه دستگاه‌های پارکومتر در گذشته نصب شده است گفت: برخی از این دستگاه‌ها خراب است و برخی کار می‌کند اما به دلیل ضعف اطلاع‌رسانی مردم نمی‌دانند چگونه از این دستگاه‌ها استفاده کنند سازمان حمل و نقل ترافیک هم در این زمینه کار انجام نداده است.


رئیس کمیسیون عمران شورای شهر ادامه داد: بهتر است مواردی که خراب است رفع خرابی شود اما شهرداری کاری نکرده است.


علیخانی با بیان اینکه در حال حاضر ۵ هزار دستگاه پارکومتر در تهران وجود دارد گفت:‌از کل این دستگاه‌ها کمتر از ۱۰ میلیون تومان درآمد داریم چرا  که مردم نمی‌دانند از این دستگاه‌ها چگونه استفاده کنند.


وی با بیان اینکه طبق بررسی‌های صورت گرفته تهران ظرفیت ۹۰۰ هزار فضای پارک حاشیه‌ای دارد گفت:‌آقای پورسیدآقایی معاون حمل و نقل ترافیک شهردار تهران به ما گفت در این مطالعات کوچه‌ها هم آمده است اگر کوچه‌ها را کم کنید ۲۰۰ هزار پارک حاشیه‌ای وجود دارد.


علیخانی گفت: ما هم اعلام کردیم اشکال ندارد همین ۲۰۰ هزار جای پارک را ساماندهی کنید.


وی با تأکید بر این موضوع که دیگر قرار نیست پارکومتری در تهران نصب شود گفت: قرار است از طریق اپ‌ها و شرکت‌هایی که برنامه‌ریزی‌های نرم‌افزاری اینترنتی انجام می‌دهند پارک حاشیه‌ای کنترل شود. قرار است برنامه‌ای نوشته شود تا از طریق نرم‌افزار کنترل صورت گیرد.


وی ادامه داد: مردم با این اپلیکیشن‌های موبایلی می‌توانند  جای پارک خود را رزرو کرده و پول را آنلاین پرداخت کنند اگر ماشین دیگری در جای مربوطه پارک کند جریمه می‌شود این امکانات وجود دارد.


عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که پارکومترهای فعلی جمع‌آوری می‌شود، گفت:‌فعلاً برنامه‌ای برای جمع‌آوری آنها وجود ندارد اگر در آینده نیاز باشد جایگزین می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ خرداد ۹۷ ، ۱۷:۲۶